tisdag 23 februari 2010

Analys

Aldrig har jag haft så roligt när jag stickat förut. Trots att det varit under stor tidspress (skåpet har tagit all skoltid och jag har offrat mycket fritid för att hinna bli klar) och under "tvång" att skapa har jag lyckats bra. Jag är nöjd med att jag har nått mina mål med att prova på många nya tekniker. Jag har också fått stora möjligheter till att utforska garnets egenskaper och teknikernas olika fördelar för att skapa mönster, strukturer och linjer. Jag har jobbat mycket med färg och form. Sneda linjer och oväntade former har tvingat mig att utmana mitt hantverk.

Inför nästa projekt ska jag anpassa projektet mer realistiskt efter tillgången på tid.

Projektet har fått mig att se nya möjligheter, och jag tänker direkt på hur det skulle kunna användas i slöjdsalen. Jag menar inte att eleverna ska sticka hela tavlor, utan att de kan få se på stickning som något nyskapande och spännande. Att inte se gränser utan att inspireras av allt runtomkring sig, att se former och färger och att våga tänka nytt.


(Jag glömde kameran hemma idag så resultat och bild kommer imorgon!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar