fredag 19 mars 2010

mina wips just nu

WIPs (work in project) är något jag verkar samla på. Jag har svårt att begränsa mig till bara en, jag är ingen garnmonogam helt enkelt för jag vill ha flera projekt igång samtidigt för att känna mig tillfredsställd. :)

Det är alltid så roligt att göra ett WIP till ett FO (finished object) för det betyder ju att jag får starta på ett nytt. Nu har jag precis lagt min waves of leaves-sjal på blockning på sängen och det innebär att jag får hämta ett nytt nystan.

Sjalen blev klar för en vecka sen men kanten blev för hård när jag maskade av den enligt mönstret så den har hängt ett tag i väntan på att jag ska få inspiration nog att göra om kanten. Detta är för övrigt sjalen som hade en väldigt lång startsträcka, mer om det kan ni läsa om i ett inlägg längre ner.


Annars håller jag på och stickar ett par halvvantar. Jag har ju konstaterat att tumvantar inte är mig grej, dessutom tror jag att våren snart är här och då blir det för varmt med ett par fingervantar. Jag har hittat gratismönstret på ravelry, den eviga källan till stickinspiration och kunskap. Är du inte med där än så bara måste du gå med! Just detta mönstret, Bird and vine mitts, tror jag att måste du vara medlem för att se.

Och nu undrar ni förstås vad som blir mitt nästa projekt? Imorgon ska jag och min familj ut på en långresa (vi ska hälsa på den underbara valpen Milo som flyttar hit i slutet av april) och så är det klart att jag måste ha nåt att göra i bilen. Jag har en tanke som jag har nörjat provvirka på, men frågan är om garnet räcker...

3 kommentarer:

  1. Du får förlåta en språkfjant, men menar du inte work in PROGRESS?

    Sjalen är fantastiskt vacker. Vantarna också.

    Jag fick ett bokpaket idag, men mudd-boken var INTE med :( Kommer på måndag som det verkar... Men jag har ju ett annat garnprojekt som jag måste hinna med till på onsdag, eller hur ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det menar jag ju, vad skrev jag? ;)

    Ja, sticka på nu för 17 gubbar, på onsdag gäller det. Fast skulle du inte hinna är ju inte det hela världen, vi ses ju gaaanska ofta ändå. Hoppas helgen har varit snäll mt dig, det har den varit mot mig. Massor.

    SvaraRadera
  3. Du är en ständig källa för inspiration och just nu är du "skyldig" till att jag stickat två varv på min lite för omständliga lila spetssjal. Kan du så kan jag liksom...

    SvaraRadera