torsdag 29 april 2010

Böcker!!!

Sedan jag började plugga har jag blivit stammis på diverse internetbokaffärer. De tjänar storkovan på mig. Mindre skoj var det ju att lägga tusenlappen på bara 2 böcker om pedagogik i höstas, men desto roligare är det att få köpa pysselböcker nu. Denna veckan har det landat inte mindre än 4 böcker i mitt postfack, och jag tänkte tipsa er om dem för alla var de fina och härliga.
Eftersom jag tillbringade gårdagen med att skaffa mig lite fler valkar och blåsor i händerna genom att tälja tyckte jag att en mysig slöjdbok var på sin plats. Kurslitteratur, ja tack!



Den är lika bra som den ser ut!! Massor med olika virkade rutor, cirklar, trianglar och stjärnor. Bästa virkboken jag sett på flera år.


Underbar bok om väskor. Jag har hennes första bok, och denna tipsade Kristina om på sömnadskursen. Så många väskor, så lite tid...

En japansk mönsterbok fylld med tunikor skriven på finska. I alla japanska böcker jag bläddrat i har det funnits utmärkta skisser, så att kunna finska eller japanska för att förstå denna boken är onödigt. Tänk er; en hel bok full med mönster som passar mig utan att behöva ändra!

1 kommentar:

  1. Åh rutboken såg trevlig ut! Och så har du också fallit för den japanska boken, ser jag. Jag tänkte på att storlekarna nog skulle vara perfekta för dig när jag själv konstaterade att inte ens large var tillräckligt för min inte så stora men lite kurviga kropp :-)

    SvaraRadera