söndag 6 februari 2011

söndagsgarn

I min soffa ligger det en flicka med hög feber. Vi kollar på film och jag stickar och virkar. Just nu har jag tre projekt igång som jag tänkte visa för er.

Jag drömmer om ett runt matbord med pinnstolar i olika former. Stolarna ska ha varsin sittkudde. Just denna är virkad i garn från min stora samling och mönstret kommer från crochet today jan/feb 2009.

Baskoftan växer och växer. Precis nu har jag jag bytt till turkost garn. Jag har tänkt att klippa upp och plocka upp maskor till knappslå och det känns lite läskigt för det är något jag aldrig har gjort förut.
En beställning från samma dotter som idag ligger och vilar sig i soffan. Igår ritade hon denna ritningen och deklarerade att "såhär ska den se ut!" En kofta ska det bli, och den ska matcha hennes ullbyxor som mormor stickat (mormor fick förresten också en ritning). Byxan har hon under termo- och regnbyxor när de inte riktigt räcker till - perfekt! (Om ni inte visste det förut så kan jag hälsa att jag älskar ull. )
Detta blir veckans föreläsningsstickning som får följa med till skolan.

1 kommentar: