lördag 26 februari 2011

Virkade pallben, favorit i repris och färgval.

Tada! Ett par fyra stycken pallben är inklädda i vikrade stolpar. Nu återstår det svåraste; att frivirka ihop fåglarna. Jag är faktiskt lite nervös över hur det ska gå...

En stor garnfavorit nu i repris! Efter att barnen inlett sin tredje vecka med feber så tyckte jag så synd om mig själv som fick skriva hemtenta med en sjuk man och barn hemma så jag tröstshoppade lite garn. Det gäller att hitta nya bra anledningar så att man får köpa fint garn att klappa på :) Detta är kaunis regnbågsgarn. Jag älskar färgen och den gör mig så glad.

På tal om färger så kan man hitta inspiration till nya färgval överallt. Jag har länge tänkt sticka en färgmönstrad kofta typ odd mollys stickade kavajer och tittat på bilder och garner utan att hitta en kombo som känts klockren. Så på en hundpromenad i vårt bostadsområde gick jag förbi detta huset, och titta där var ju de rätta färgerna! Lite ljusare gråbeige och kanske aningens mörkare blå men de är så fina ihop tyckte jag!
Var hittar ni inspiration till era färgval?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar