söndag 1 maj 2011

Blattltauch

Mönster: Blattltauch (länk till gratis ravelrydownload). Otroligt snabbstickad och rolig sjal.
Garn: 5 nystan Sandnes Mandarin. Första spetssjalen jag stickat i bomull. Jag var tveksam först, men efter blockningen blev den jättefin!

Och mamma blev nöjd :)

Igår kväll umgicks jag med Stig och nu har han fått en hel ärm! Bara en kvar innan jag ska börja på infordringar och kanter... Eftersom jag tänkte lite fel och glömde bort att lägga upp för extra vidd på framstycket för att ha styckena omlott så måste jag tänka om lite.

4 kommentarer:

  1. Så snygg! Och tack för tipset - den vågar jag mig på ;-)

    ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  2. Den ble fin!
    Ha en god søndag =)

    SvaraRadera
  3. Helt underbar och så snyggt det blev med bomullsgarn!

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Fnissar lite vid tanken på hur "snabbt" det skulle gå för mig att sticka en sån sjal... :)

    SvaraRadera