söndag 18 mars 2012

Säg hej till Valter

Äntligen - ÄNTLIGEN - är Valter klar! Stickningen har dragit ut på tiden för att jag våndats så över mönsterskrivandet. Folk på Ravelry ber om mönster på Stig och jag skrev ett, blev onöjd, men vet inte hur jag ska skriva så att andra förstår. Jag stickar saker jag inte riktigt kan förklara... Så, till slut gav jag upp och stickade Valter klar utan att skriva ner allt. Jag minns vad jag gjort så jag skulle kunna skriva ner det nu men frågan är om jag inte bara är en frihandare, inte en mönsterskrivare. Hur brukar ni tänka? Egentligen borde jag hänvisa till mitt motto att en hobby är och ska för alltid vara endast byggd på lust, men jag har fått massor av energi och kreativitet av ravelry och alla fina bloggskrivare och bloggläsare att jag känner att jag borde ge er något tillbaka...

Valter tog allt som allt exakt 7 månader att sticka (ja jag stickade ju andra projekt emellan när mönsterskrivarångesten blev för svår). 370 gram väger han och det är mest Kauni EL men lite mindre än hälften är Kauni EQ. Dock har jag drygt 200 gram totalt kvar av båda färgerna av det som blir över när jag vill få färgrapporterna att stämma.


Min fina syster har ställt upp som fotomodell. Koftan har jag gett bort till mamma men hon är inte lika glad på att vara med på kort.




10 kommentarer:

  1. Men så fin. Herregud så duktig du är. Vill också kunna sticka så fint.

    SvaraRadera
  2. Hjälp vad fin! Synd att du inte fått ner mönstret på papper, men förmodligen skulle jag ju inte lyckas följa det ändå, utan vi hade fått sitta och traggla på fb och i sticktråden som vanligt ;-)

    SvaraRadera
  3. Både Walter och Stig är fantastiska och du ger ju tillbaka genom att visa vad du gör. Låt inte mönsteskrivarångesten ta död på din fantastiska kreativitet. Fortsätt att sticka på lust så får väl vi andra försöka kopiera eller något :) (om vi nu verkligen ska sticka en exakt lika dan....) Maria

    SvaraRadera
  4. Din känsla för detaljer är oslagbar Kristin! Fantastisk kofta!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du ska fortsätta att hålla fast vid ditt motto även i fortsättningen!

    Att du visar upp dina kreativa alster, både under arbetets gång och när de är färdiga tycker jag är mer än nog att "ge tillbaka" tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker kofta.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Den är jätte fin. Tycker också det är svårt att skriva ner mönster. Mycket enklare att köra på frihand. Men alla är ju olika. Det finns ju dom som bara klara av att sticka efter mönster. Tycker att lusten ska få styra så länge det är en hobby.

    SvaraRadera