måndag 6 augusti 2012

Tacksam

De senaste dagarna har jag haft lite extra koll på tickern här på bloggen. Den har just gått över en magisk gräns, hundra tusen. Jag är överväldigad och glad över att ni är så många som tittar in här ibland!

Annars har jag den sista tiden bara mest jobbat och inte haft så mycket tid över. Lite ullerier och olika stadier av garn har jag hunnit med mellan stranden, fikat och jobbet.

Falkland från Southern Cross Fibre i färgen Huckleberry Train. Jag delade flätan i två på längden och spann två singlar som jag kedjetvinnade. De ska bli ett par sockar ihop med ett enfärgat köpegarn, vi får se om de blir lika. Vid upphärvling noterade jag att den ena härvan mäter 108 meter och den andra 110 meter så det kan nog gå!
 Jag har lärt mig karda snygga kardrullar. Detta är alpacka som det ska tränas långdrag på.
Några timmar har jag spenderat vid tvätthon (å vad glad jag är för vår nya tvättstuga så jag kan arbeta med ullen utan att störa de andra!). Jag hittade en finullsbonde i Hökerum bara två mil hemifrån och var där samma eftermiddag som han klippt ett gäng av sina 300 får och köpte en vit, en brun och en svart papperspåse med finull, eller ja alltså påsarna hade samma färg det var ullen som var olikfärgad ;) Han ville gärna ha fler handspinnerskor som kunder så hör av er om ni vill ha namn och nummer.
Och slutligen har jag hunnit sticka lite också fast nästan uteslutande på arbetstid. Jag längtar efter lite lugnare kvällar i soffan, sommaren bjuder inte på så många såna.

1 kommentar:

  1. ..och jag är i gengäld tacksam för att få se, få läsa och få dela en liten bit av den textila vardagen med dig :) .

    SvaraRadera