torsdag 22 november 2012

pulsvärmarexpressen

Pulsvärmare är ett så himla roligt projekt, det är klart innan du hinner blinka och folk blir så glada över värmande ull :) I veckan fick jag två beställningar samtidigt, en från en frusen ridande vän och en från dottern.

Dessa är stickade i Drops Nepal, 54 gram gick det åt, med en favoritfläta i mitten och dubbel mosstickning på resten av halvvanten. Jag är så kär i dem att jag nog behöver sticka ett par till mig själv också.

Och dessa har dottern designat helt själv. När hon gick och la sig ikväll hade jag fem varv och i-cordavmaskningen kvar på den andra och hon lovade somna fort om jag lovade göra klart dem till henne innan jag gick och la mig ;) Sonen har plockat ut lila och rosa garner och guldpärlor och väntar sig ett par likadana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar