fredag 31 maj 2013

Mönster till räven


Åh, vad många fina kommentarer räven har fått! Jag kan tyvärr inte ta äran för dem mer än för virkningen. Mönstret står Badskirts för, och det var PetraO som hittade honom. När hon började prata om ett virkat lapptäcke efter korsstygnsmönster förstod jag precis. För snart två år sedan såg jag tk81:s fina svampfilt inspirerad av Super Mario på ett forum och har sedan dess tänkt att det ska bli av någon gång.

Och nu blir det ju en räv! Denna räven kan ju förresten användas till allt möjligt, han skulle bli himla fin även som ett vanligt tyglapptäcke.

5 kommentarer:

  1. Vad är det för garn du använder? Räven ser supergullig ut och det riktigt kliar i fingrarna på mig för att göra en egen! :)

    SvaraRadera
  2. Det är ett ullgarn som heter Supsersoft: http://magasinduett.se/garn/magasin-duett/supersoft/

    Om du för en egen räv får du gärna hojta om det i dn kommentar, det vore kul att se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jättesugen på att göra en egen rävfilt eller en ugglefilt! Älskar ugglor så att det skulle nog bli en sån men har så mycket garn som jag måste använda upp här hemma innan jag med gott samvete köpa mer garn till ett nytt projekt :) Och så behöver jag lära mig att göra mormorsrutor haha :p

      Radera
    2. Håller på att byta till blogspot och lägga ut mina gamla inlägg från min andra blogg där. Det skulle vara jätte kul om du ville titta in en sväng! :)

      Radera
  3. Jag har börjat på räven nu, och gör den i ett bommulsgarn och virknål nr.3,5. Jag gör varje ruta med tre varv i stället för två, och då blir räven c:a 70x80cm! Det blir perfekt med grönt nedtill och blå himmel till ett överkast till ett av barnbarnen :-)
    Tack för den fina inspirationen!!
    Loulou

    SvaraRadera