fredag 2 augusti 2013

Semesterstickning


I bilen på väg till semestern stickade jag nästan hela första strumpan och resten stickade jag på stranden. 


De är stickade från tån och upp i turkost strumpgarn från Tant Kofta och Regias Kaffe Fasett line. Mönstret är Broken Seed Stitch Sock (gratis). 



Sedan åkte vi till Värmland och jag började äntligen på en specialbeställning. Min svärfar har nio och en halv fingrar och jag har länge tänkt ge honom ett par fingervantar, det har han inte använt på evigheter. 


Jag följde mönstret Treads som är ett par torgvantar och förlängde bara fingrarna. 


I Värmland fick jag en till beställning av en vän: ett par benvärmare. Flätan kommer ifrån mönstret Kujeillen och resten har jag improviserat. 


Och väl hemma har jag börjat på ett par vantar i mitt handspunna Glass Gems. Nu saknas det bara ett gäng handstickade strumpor så ska vi väl klara denna vintern :D 





5 kommentarer:

  1. O I love these great projects!! The sock yarn is absolutely wonderfull.

    SvaraRadera
  2. Så mye fint du har fått til i ferien :)

    SvaraRadera
  3. Det var mycket fint. Men svärfars vantar slog an en extra sträng hos mig.

    SvaraRadera
  4. Det är det som är så fint med att tillverka saker själv, man kan göra dem så att de passar precis som man vill.
    //Karin

    SvaraRadera
  5. Jag blev också förtjust i svärfars fingervantar.

    SvaraRadera