lördag 14 september 2013

Knit a long och jakkan


Det är så kul att så många vill vara med på en Knit a Long på Green memories. Petra O har skapat en grupp på Facebook så om ni är med där får ni gärna gå med i den. Hon har också funderat lite på olika färgkombinationer och lagt ut exempel på sin blogg. Det behövs 6 olika nyanser om man har tänkt att sticka precis efter mönstret.

Vi kommer starta i mitten av nästa vecka. Tur för mig, för stickan jag behöver till mössan är upptagen som provsticka på mitt nuvarande projekt. När jag kommit förbi ärmhålen och delat av där klart kommer jag att kunna starta mössan.

Jakkan är förresten en "Jacquardfrakke" från en bok jag haft i bokhyllan i evigheter. Jag har alltid vetat att jag måste sticka en sån, och nu verkar det vara dags! Jag stickar raglan uppifrån och ner (som vanligt, bara för det är så bäst helt enkelt) och jag kommer inte att göra den så lång som den är i mönstret.

1 kommentar:

  1. Jag är en sån där som gillar att minska så jag kör nerifrån och upp. Just nu nåt eget hopkok som jag inte har en aning om hur det kommer att bli :P
    Fint mönster och fina färger på din.

    SvaraRadera