tisdag 3 juni 2014

restgarnskofta

I söndags hade jag inte stickat på en vecka (ja, du läste rätt; en hel vecka!). Jag visste precis var lådan med restgarner stod och den plockade jag fram. Resterna är Sandnes Lanett och jag har färgat alla nyanser själv till olika projekt och nu kändes det som att det var just till denna koftan jag sparat dem. Jag plockade ut alla färger som jag tyckte var fina och tänkte först ha det gröna som grundfärg. När jag lugnat mig en stund ombestände jag mig och valde vit och grå som kan anses vara lite mer neutrala och lättburna, kanske. 
 
 
Jag är dålig på att slumpmässigt sticka en sån där snygg randad kofta, min hjärna vill sortera så jag lät den göra det. 

 
Såhär långt har jag kommit efter två dagars pendlingsstickning. Det blir en speciell sorts raglan som heter Saddle Shoulder på engelska, jag följer halvt om halvt mönstret BlueSand Cardigan. Bonusbild på vår baksida som fortfarande är en byggarbetsplats. Det ryktas om att det kommer förvandlas till en park innan sommaren och det ska bli spännande att följa det. 



1 kommentar: