onsdag 8 oktober 2014

Bebisstickning

 
Jag har hittatett nytt favoritgarn och ett nytt favoritmönster. Garnet heter Holst Noble som innehåller geelong ull och kashmir och som jag hittade på Charlottendals Gård. Jag hade lite kvar av det efter att jag stickat min Retro tweed cardigan då jag använt garnet ihop med ett tweedgarn. Nu hade jag ett halvt nystan garn kvar och det passade ju perfekt när jag ville sticka en liten bebismössa. 

 
Mönstret heter Garter Ear Flap Hat och finns gratis på the Purl Bee. Det är egentligen skrivet för ett tjockare garn men jag stickade efter största storleken på stickor 2.5 mm och det blev bra. Tror jag, har ju inte provat den på någon bebis utan skickat iväg den till en liten.

 
Det gick åt 90 meter garn och jag hann sticka hela mössan på en och samma dag. Jag anar att det kan bli fler av denna. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin liten mössa! Skule så gärna vilja känna på det där garnet ... Men vad är Geelong ull egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska tydligen vara ull från ett speciellt distrikt i Australien.

      Radera